Basistraining

Scoutingregio Noord-Veluwe Flevoland organiseert jaarlijks de basistraining voor leidinggevenden. Deze training wordt volledig volgens de richtlijnen van Scouting Academy vormgegeven. De basistraining bestaat uit deelkwalificaties die verspreid over 2 weekenden worden aangeboden. Het eerste weekend wordt jaarlijks in oktober aangeboden, het tweede weekend in februari. De doelgroep voor deze basistraining is nieuwe leiding die nog niet in het bezit is van een basiskwalificatie leidinggevende.

Om je kwalificatie tot leiding te behalen moet je voldoen aan 7 deelkwalificaties

1. Programma uitvoeren
  2. Begeleiden jeugdleden
  3. Scoutingvaardigheden
  4. Scoutingkennis (wordt niet aangeboden in de training, maar zie documenten onderaan deze pagina)
  5. Programma voorbereiden
  6. Programma evalueren
  7. Persoonlijke ontwikkeling

Deelnamekosten zijn €85 per persoon.

Bij de deelnamekosten zijn inbegrepen: overnachtingen, maaltijden, en een workshop tijdens een avondprogramma. Voor de zomervakantie wordt de inschrijving in Scouts Online (SOL) geopend en kan je je inschrijven voor de training. Om deel te nemen moet je minimaal 18 jaar zijn. Mocht je verhindert zijn om in onze regio de training te volgen is het ook mogelijk om een training in een andere regio te volgen. Als er nog plekken over zijn, zullen wij onze training ook twee weken van te voren open stellen voor andere regio’s.

Voor deelkwalificatie 4 hebben wij een aantal documenten ontwikkeld zodat je met deze deelkwalificatie binnen je eigen groep aan de slag kan gaan.

1. Achtergrond informatie scouting
  2. Gedragscode