Hoe – Wat – Waar?

Scouting Landgoed Zeewolde
Nulderpad 5, 3896 Zeewolde

Aankomst

• Op vrijdag om klokslag 18 uur gaat de poort tot het RSW-kampterrein open voor deelnemers en hun voertuig met aanhanger met het materiaal. Daarvoor kunnen de deelnemende Scouts lopen van de poort van het Landgoed naar de RSW-poort. Ook de voertuigen met aanhangers mogen doorrijden tot de RSW-poort.
  • Deelnemers dienen zich te melden aan de poort van Landgoed. Hier zal de inschrijven worden gecheckt en of de betaling is voldaan. Hierna mogen de deelnemers te voet naar het kampterrein lopen. Let op! Dit is ongeveer 750 meter! Zorg dus dat alle zware bagage in de aanhanger zit!
  • Het voertuig dat de aanhanger komt brengen mag, pas na aanwijzing van een RSW-medewerker, doorrijden naar het kampterrein. Hier wordt de aanhanger afgekoppeld en dient het voertuig zich direct weer te begeven naar de uitgang.
  • Het is niet toegestaan voor leiding/ouders om het kampterrein te betreden gedurende het hele kamp.

Vertrek

• Op zondag 2 april gaat na 13.55 uur uur de RSW-poort open voor belangstellenden. De auto’s blijven op het parkeerterrein. De sluiting en prijsuitreiking start ongeveer om 14:00 uur.
  • Voertuigen dienen te worden geparkeerd op aanwijzing van de RSW-medewerker of kampstaf van het Landgoed. Na de prijsuitreiking mogen de aanhangers worden opgehaald nadat het kampterrein is goedgekeurd door de Subkampstaf.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan op het Scouting Landgoed.

Aandachtspunten

• Je neemt het materiaal dat je nodig hebt om je kampterreintje op te bouwen zelf mee. Denk aan alle onderdelen van je tent, je pionierpalen en je kookspullen. Je mag op het terrein niet graven of boren.
  • Je kampterrein bouw je zelf op en maak je mooi in thema. Als je groot themamateriaal hebt dan gaat dat na afloop ook weer mee naar huis.
  • Op zaterdag ga je zelf je themamaaltijd maken. Daarvoor heb je dus je kookspullen mee. Wij zorgen voor de boodschappen. Neem wel zelf je kruiden ed mee.
  • De maaltijd is niet alleen lekker en voedzaam maar ook nog eens in thema. De Jury komt langs om de smaak en de presentatie te beoordelen. Zet een extra bordje klaar en leg tijdens het proeven uit wat het is en waarom dit zo goed bij het thema past. Denk aan een geschreven menu, opmaak van het bord en een drankje. En een toetje hoort erbij.
  • Als je kookt op gas, heb je voldoende gas bij je. De gasslang en de drukregelaar zijn niet over de datum. De RSW-staf heeft geen reservegas of gasslangen/drukregelaars.
  • De foerage kan je ophalen bij de Subkampleiding.
  • De foerage bestaat uit brood, zoet en hartig beleg, smeerboter, melk en fruit. Kook je graag een eitje bij het ontbijt of maak je tosti’s voor de lunch? Dit regel je dan zelf.
  • Heb je bijvoorbeeld behoefte aan cola en chips of wil je een kopje thee zetten? Regel dit ook zelf.
  • We kamperen in het begin van april. Het kan dan in de nacht en ochtend verrassend koud zijn. Houdt hier rekening mee. Denk ook aan regenkleding en/of zonnebrand. Maart roert immers haar staart en April doet wat hij wil!
  • Uiteraard houdt je rekening met dieetwensen en dergelijke bij je themamaaltijd. Voor de inkoop van de foerage willen we ook graag op de hoogte zijn van deze dieetwensen. Denk hierbij ook aan de keuze van je maaltijdbox!
  • Bij een RSW hoort een PaRoBa-logboek. Hier schrijf je allemaal wetenswaardigheden in over jouw PaRoBa, je voorbereiding en de RSW zelf. Het logboek is in thema en wordt op elke avond voor kamprust ingeleverd bij de subkampstaf. De Jury gaat de logboeken beoordelen.

Subkampstaf

• Deze mensen zijn er voor jou! Ze zijn je beste vrienden, je pappa/mamma en je vervangende leiding in één! Ze helpen je waar ze kunnen met raad en daad. De Subkampstaf staat dag en nacht voor je klaar.
  • Vooraf aan de RSW zul je weten of je in Subkamp Blauw, Groen of Rood zit.

Jury

• De mensen met de witte jassen beoordelen zo ongeveer alles wat je maar kunt bedenken. Ze houden dat netjes bij en weten zodoende wie op zondag de winnaar is.
  • De Juryleden willen je ook graag helpen met advies. Vragen staat dus vrij. Ze bijten niet!
  • De winnaar en de nummer 2 en 3 van deze RSW mogen naar de LSW. Dit zijn de Landelijke Scouting Wedstrijden tijdens Pinksteren in Baarn.
  • Tijdens de sluiting en prijsuitreiking krijgen alle PaRoBa’s te horen hoeveel punten ze gekregen hebben. De Jury spreekt jullie dan even kort toe. Na afloop krijg je digitaal een meer uitgebreide score.
  • Waar kun je punten verdienen of laten liggen? Uiteraard denk je dan al snel aan je keuken, de themamaaltijd, je tent en of je de hike goed gedaan hebt. Maar denk ook aan: afval, netheid van je terrein, terrein in thema, logboek, op tijd zijn, kamprust, samenwerken, activiteiten en het dragen van correct uniform tijdens openen en sluiten.

Hike

• De hike loop je op zaterdag. Deze duurt ongeveer vier uur en kent onderweg een aantal posten.
  • Lees het hike-boekje om te weten welke materialen je moet meenemen en welke tochttechnieken je moet kennen.